söndag 16 maj 2010

Va? Var det underbart väder igår?

Tjo i lingonskogen!

Det ungick nog ingen att det var ett himmelskt väderslag ute igår. Tjugo grader och klarblå himmel hela dagen. Det kan inte bli bättre när man är vid havet i Trosa. Även om jag hade en mentalt pissig halvdag igår så gick vi runt inne i Trosa bland de helmysiga butikerna som innehöll otroligt vackra saker i navy och lantlig stil. I like! Trosa är ju faktiskt väldigt litet, men det är som en miniatyr av Sigtuna och Västkusten, kan man säga.
I alla fall så badade några i vattnet här på stranden, herregud vad kallt det måste ha varit när de kom upp igen. Och fast jag kände på vattnet och det var inte så farligt när solen låg på, så var det iskallt sedan på kvällen. Burr! Jag har fått världens allergi igen och antagligen har jag vätska bakom örat eller någon mild form av öroninflammation eftersom jag är svullen i och utanpå örat samt att det kommer vätska inifrån det...

Jag satt solen nästan hela dagen och från altanen såg vi båtar och vattenskotrar åka fram och tillbaka över vattnet utanför. Emelie klippte alla utom sig själv, så nu är jag sådär sommarkort i håret igen. Jag trivs verkligen inte i halvlångt hår, yuck!
Under kvällen var jag grillmästarinnan som grillade fantastiska grillspett, enligt de andra. Grillspetten innehöll fläskfilé, paprika och champinjoner, tillsammans med ugnsstekta potatisklyftor, tsatziki och sallad. Senare på kvällen satt vi sen och spelade en runda Buzz, och vem vann då? Jag, så klart! :) Fast det var nog för det mesta tur.
Idag är det sådär kallt igen, runt tolv grader och mulet. Tydligen ska nästa vecka hålla sig runt tjugo grader och sol. Det klingar uteservering i mina öron. Solglasögon och nya Converse från New York (Mathilda var där!) tillsammande med detta kan inte bli bättre.
Vid den här tiden varje år brukar man ju ha någon form av solbränna, men inte i år haha. Helt otroligt vad sent försommaren kommer i år. Jag hoppas att den håller längre då, typ till slutet av september. Hihi!
Nej, nu ska jag kika på lite båtar som kanske kan vara alternativ till nästa år då mammas kille sk köpa en ny.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar