fredag 28 maj 2010

Good girls gone bad

Hej och hå!

Veckan har varit fylld av soliga utflykter, utmattande möten, viktiga och glädjande beslut, nödvändiga inköp och icke ansträngande övertid. Måndag och tisdag natt drömde jag konstant mardrömmar och det resulterade i en lättretlig och slutkörd Nathalie.
I torsdags under klubbavslutningen vid en skogsutflykt, fick jag veta av min kollega att de vill ha kvar mig på Liten blir Stor även i höst. Hihihi! Arbetskamraterna har alla tydligen märkt en stor förändring hos mig sedan en utav dem gav mig konstruktiv kritik, som jag då tog alldeles för personligt. Den senaste veckan har jag själv märkt förändringen genom att jag tar för mig mer, (alltså överhuvudtaget vågar ta för mig), jag är numera något utav en auktoritet hos barnen, barnen känner sig mer trygga hos mig när jag kan säga ifrån och bli arg samt att jag får mer respekt av de jag arbetar med i och med detta.
Något som är skönt med att få stanna kvar är att ha min ekonomiska framtid något säkrad, få se barnen utvecklas och att få jobba på en plats där jag trivs så bra som jag ändå gör - det är ju för tusan mitt första riktiga arbete!

Idag jobbade jag på en utav förskolorna rätt över cykelvägen med sex stycken utav våra barn eftersom personalen på vår förskola hade planeringsdag. Och tre timmar övertid klirrar ju lite extra i kassan! ;D
Det gick väldigt bra och det var skönt att känna sig behövd - jag var ju den fröken som barnen verkligen känner. Dock kom barnen igång allteftersom dagen gick och kunder acceptera att jag inte hade fler än två händer. Som tur är, är de barnen jag hade ansvar idag, så himla lätta att ha och göra med samt att de är väldigt självgående. Barnen på "låneförskolan" öppnade sig och involverade mig i sina lekar efter någon timme, väldigt roligt. Det måste ju betyda att jag är en ganska tillmötesgående person.

Nu ska jag se på Heartbreak Kid med lillasyster. Mamma har redan gått och lagt sig, hon var supertrött. Ciaosi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar