lördag 8 maj 2010

Hej hå, hej hå - vi till vår gruva gå!

Sångraden i rubriken sjungs nästan varje dag i mitt nuvarande yrke, haha!

Det är helt sinnessjukt att halva maj snart har gått, nästa helg är det redan den 15. Både januari och februari gick riktigt långsamt, men sedan i mars tog tiden fart. Mina dagar är fyllda av knegande, farande och flygande till olika stadsdelar och förorten, matintag samt vila inför morgondagen. Jag önskar att jag orkade med mer saker att göra, men just nu går det inte att få ihop allt. Nästa vecka är det bara sju veckor till mitt kontrakt på förskolan går ut, men jag hoppas något innerligt på förlängning.

Igår fick vi hem H&M's höstkatalog, helt otroligt egentligen vilken framförhållning modebranschen har. Jag hade tänkt att beställa en massa plagg till sommaren från den katalogen, men dum som jag var insåg jag inte att kläderna inte kommer förrän i slutet av juli - då höstkollektionen börjar gälla. Jag som var så glad över alla snygga kläder som jag tänkte spatsera i på gatorna i sommar. H&M' hemsida fungerar inte heller just nu, i alla fall inte dam-sidan, så det går inte att beställa några kläder alls. Fan också! Jag som vill shoppa loss... Men jag får väl ta mig in till stan imorgon och go bananas inne i affärerna. Jag har tänkt att shoppa för runt tusingen, nu när jag har sparat så fasligt mycket pengar under vintern/våren. Man måste ju unna sig något ibland.

Nu när vi har börjat gå djupt i min terapi har mitt humör blivit otroligt beroende av vädret - när solen skiner, skiner även humöret. Vissa stör sig på detta, men det kan inte hjälpas eftersom det bara är så.
För tre veckor sedan kom jag igång väldigt bra med träning genom powerwalks och pilates, jag märkte skillnad i kroppen och dess form på en gång - på ett sätt som jag gillar. Jag kände mig med ens piggare och var taggad till att bara fortsätta. Sedan kom en känslodipp förra helgen och genast försvann motivationen på en gång. Ikväll ska jag försöka igen genom att cykla och köra pilates.

Hela denna dag har bestått av att tvätta och baka. Jag bakade bullar till Trosa, som vi ska åka till nästa vecka, och bondbröd som vi ska ha på frukostbordet imorgon. Jag verkligen älskar att baka - att få knåda och åstadkomma något genom händerna tillfredsställer mig väldigt mycket. Jag började även måla akrylbilder igen förra helgen/denna veckan, alla motiv bestod utav vackert sommarväder ute på landet bland röda trähus och spegelblanka sjöar. Det finns hopp i alla fall! :-)


Puss & kram, idag mår jag bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar