måndag 24 maj 2010

Den här gången kanske världen förstår...

Snart är det en vecka sedan jag uppdaterade bloggen, igen... Men det fina vädret förra veckan gjorde så att jag inte kunde vara inomhus - antingen upptogs min tid utav picknickar i olika parker (Humlan och Tessinparken) eller så satt jag på balkongen och gottade mig, jag satt i solen även fast jag var sjuk och mådde dåligt. Vad gör man inte när det är sol liksom?!
I torsdags var vi (jag, Emelie, Kim och Cecilia) i Humlan. Vi letade febrilt efter ett Systembolag eftersom vi inte kom in på Debaser Humlan på grund av Emelies ännu ringa ålder. Det kändes som att vi gick i en evighet, men så kom jag på att jag har sett ett på Östermalms torg när jag har promenerat där ibland. Och hade jag inte rätt då? Emelie trodde inte sina ögon när hon såg Systemet-skylten bakom SEB, hon som tycker att jag har så dåligt lokalsinne. TJI FICK HON!
I fredags mös vi (jag, Emelie, Kim och My) i Tessinparken med frukt och olika juicer, även om solen inte sken så värst mycket. Jag blev även nedskiten av fågel innan jag skulle gå hem från jobbet den dagen, tackar som hjärtligast för det! Från och med då blev jag fröken Birdpoop. I alla fall så hade vi väldigt mysigt på filten i parken och pratade om allt, som alltid när vi träffas. Därefter åkte My hem och Kim följde med på middag hemma hos oss. Senare på fredagskvällen for vi in till city för att frenetiskt leta efter en uteservering. Resultatet blev en kanna sangria på en tapasbar, Asplunds Terrasser vi Stadsbiblioteket och slutligen Hard Rock. Kvällen blev väldigt lyckad.

I lördags var det otroligt varmt och jag och lillasyrran promenerade ned till Fältan där vi köpte förnödenheter och ännu mer alkohol. Därefter åkte vi till Humlan och hade picknick (chockerande va?) med Sanna, Kim, Thomas, Christian och Cecilia. Vi satt och tog det lugnt i solen och kollade på människor bakom våra solglasögon. Los guapos visar sig ju ute den här tiden på året, och det gör ju ingenting. :) När kvällen närmade sig tog vi oss till Asplunds Terrasser igen och satt där till stängning.
Gårdagen spenderades framför tvn i regnvädret och jag var inte ledsen för det. Idag när vi var i skogen/skogsgläntan bakom Östermalms IP bajsade en fågel på min tröja. Herregud, när skall detta sluta? Fast tydligen betyder det tur om man blir bajsad på av en fågel. Det kan man ju verkligen inte tro. Men Gud kanske tycker att det är dags med lite tur för min del. Jag hoppas i alla fall på det.




Dessutom går det väldigt bra med linserna. Jag har nu övervunnit min fobi för ögonpetning och får i linserna oftast på första försöket, att ta ur dem är ju inga som helst problem. Idag har jag bakat cheesecakebrownies som jag ska ha med mig till jobbet imorgon. Pyssel-Pattson är igång igen. Förra veckan sydde jag även en clutch och portmonnä utav resterna från ett par jeans som blev till shorts, det blev ganska tuffs faktiskt. Varför inte ta vara på jeanstrenden och chansen att få vara kreativ?!

Puss & kram, nu är det middag som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar