tisdag 9 november 2010

Let it snow, let it snow, let it snow

Emelie i Enköping förra vintern

Jag älskar snö. Dock inte slask. Men jag är glad över att äntligen få se ett vitt landskap var jag än vänder mig utomhus. Jag blev så inspirerad av snön idag att jag satte mig ned med några barn och började själv måla saker som har med vintern och julen att göra - stearinljus och julgranskulor. Så himla mysigt!

Idag jobbade jag över två timmar, men jag gillar ju komp. Och dessutom var det inte så värst krävande eftersom hela dagen har varit i princip konfliktfri. Ikväll har jag lekt partyplanner och smsmedlat mellan mina vänner om vilken dag och var vi ska gå ut i helgen. Det hela resulterade i att vi blir ett ganska stort gäng som går ut på Nu! på lördag. Det ska bli roligt att träffa vännerna igen och ha lite roligt.
Imorgon ska jag på Rödluvan & Vargen med förskolan, det ska bli väldigt roligt att se barnteater - det var väldigt länge sedan nu.
Nä, bingen nästa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar