torsdag 11 november 2010

Fröken Pyssel

Det här ser nästan ut som jag och Emelie.

Ikväll jobbade jag över till efter fem. Jag har jobbat över tisdag, onsdag och torsdag denna vecka och det är ju bra att jobba ihop lite komp till julledigheten som jag ska försöka få, mamma fyller ju faktiskt 50 år den 28 december.

Imorgon öppnar jag förskolan och slutar därför klockan halv två - jippi! Efter jobbet ska jag ta mig till flaskaffären och införskaffa alkoholhaltiga drycker inför lördagens partajande. Jag har inte varit ute på stan med mina vänner på ungefär två månader, den senaste gången var när sommar stängde i början av september... Det ska som sagt bli jätteroligt att träffa dem igen samt att få röra på fläsket igen. Dock är skofrågan fortfarande under utredning - ska jag ha mina boots från Scorett eller ska jag ha de skyhöga svarta från H&M?
Imorgon kväll ska Mathilda komma hem till oss på middag och Idol-mys. Vi får se vad vi hittar på på lördagen, hon jobbar troligen fram till tidigt eftermiddag och därefter kan vi kanske strosa runt på stan bland glittrande julbelysningar och inbjudande skyltfönster.

Det är väldigt roligt på jobbet nu eftersom mitt humör står på "pyssel-mode". Om jag inte har något att göra sysselsätter jag några barn och mig själv genom att starta något att pyssla med - måla, klippa, klistra, bygga och så vidare. Dock planerar jag att jag ska starta något pyssel varje dag, men nästan alltid kommer det något emellan som måste göras först och dessutom drar ut på tiden. När vi kommer in i advent har jag tänkt att barnen ska få pyssla julgrans- och fönsterprydnader som de får ta hem, det kan bli hur som helst. Kaos. Organiserat. Två vanliga motpoler när du jobbar med barn.
Eftersom jag har jobbat med förskolebarn i snart ett år, har jag kommit ifrån känslan av att vilja ha allt på mitt eget sätt. Jag blir inte längre upprörd inombords om resultatet av en uppgift inte blir som jag hade tänkt från början. Det är faktiskt intressant att se hur saker kan förändras genom barns perspektiv.

Nu måste jag sova, jag ska ju ändå gå upp halv sex imorgon bitti...

God natt! :)

1 kommentar:

  1. haha ja det ser nästan ut som er faktiskt!
    jag har ju börjat vicka på ett dagis, fan vad kul det är. älskar kidsen. idag råkade jag säga turkskåpet istället för torkskåpet, hahaha fan vad pinsamt och barnen sa ju efter också!!

    SvaraRadera