söndag 5 april 2009

underbar dag

Jag fyllde 19 år i tisdags och här är en bild från det.

Jag vet inte om jag har berättat att jag ska flytta - nu vet alla det. Haha! Vi har fått en fyra på nästan hundra kvadrat på Gärdet i stan och dit ska vi flytta den 18e april. Snabba puckar! Vi har inte ens packat hälften av alla våra saker här i huset än, men vi kommer klara det. Jag och Emelie kommer måla och lägga golv (ibland tillsammans med mamma) i lägenheten under hela påsklovet så att det är färdigrenoverat när vi flyttar in lördagen efter lovet. Allt känns så himla bra, vi är verkligen värda det här! Inte för att vara negativ men jag undrar vad bakslaget är och när det kommer att komma, det brukar ju alltid komma minst ett efter att något bra har hänt.

Idag åkte jag, mamma och Emelie till Ikea och Bauhaus i Barkis och köpte golv och fondväggsfärg till tre rum och lite andra saker. Innan Barkis åkte vi till lägenheten och lämnade av lite välbehövliga saker till i veckan när vi ska renovera och sova över där. I alla fall så lastade vi av allt golv när vi var tillbaka igen. Problemet är dock att vi inte har någon innegård där man kan köra upp bilen, utan man måste bära allt uppför en trappa för att ens komma in på gården och därefter gå in genom porten. Men en positiv sak är ju att vi bor på bottenplan.
I alla fall så lastade vi av allt golv genom balkongen (golvpaketen gick precis in mellan spjälorna) och golvpaketen vägde 16 kilo styck och det var femton av dem. Emelie och jag gick varannan gång uppför en backe för att ens komma till balkongen och fick därefter lyfta upp dessa 16 kilo för att lirka in dem genom balkongspjälorna. Snacka om intervallträning! Jag skrev in detta i min träningsdagbok till skolan, haha!


Imorgon ska Emelie och jag ta 8.40-bussen för att börja renoveringen. Det är bäst att börja i tid. :) Vi ska bo där tills på onsdag och sedan åker vi hem till Haninge varje dag för att packa flyttlådor på kvällarna. Bilden visar Emelies sovrum i lägenheten.




Jäklar vilket långt inlägg det blev! Nu ska jag packa kläder och annat till veckan. Ha det så bra! Puss på tån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar