onsdag 15 april 2009

Påväg att bli stor?

Jaha, då har man sökt till högskolan idag då. :S
Optikerprogrammet blev mitt förstahandsval, det var något spontant infall jag fick. Jag sökte nu bara för att söka, men jag får se till hösten om jag börjar plugga eller inte. Allt beror på hur mycket jag känner att jag orkar efter sommaren och dessutom om jag har lyckats skaffa mig ett jobb. Det känns som att jag har lite framtidsdrömmar nu iallafall.
Optiker verkar vara ett ganska roligt yrke - att få hjälpa människor att se bättre samtidigt som man håller koll på glasögontrender och allt som hör till det. Själv är man ju nästan ett blindstyre så det kan ju vara kul att bli mer insatt i varför vissa människor har sämre syn än andra.

Dessutom flyttar jag på lördag. Det känns helt surrealistiskt. Åkte därifrån till skolan idag för att ha PA-seminarie och det kändes bra. Men bara för att det var lågtrafik då vi åkte så fick vi vänta sex minuter på tunnelbanan och det var lite tröttsamt. Seminariet gick väl sådär. Mina höga krav satte igång och jag bara nedvärderade mitt arbete även om det kanske inte är så jättedåligt.

Just nu håller Emelie på att skruva ner hyllor och packa i mitt rum här i Haninge, jag hinner inte för jag måste göra ett geografiarbete, eller det är iallafall meningen att jag ska göra det. Som jag sa i förra inlägget så har jag ingen skoldisciplin alls just nu och det är väl inte så bra om man tänker på att skolan tar slut om lite mer än två månader. två månader.

Back to business! Ska väl sätta igång nu.
Pok & pil

1 kommentar:

  1. rätt galet att vi håller på att klaga på att det var 6 minuter att vänta.. hahah!
    som att det är så farligt. kommer du ihåg i bålsta eller? vänta på bussen till skörby i tjugo minuter.. det var ju kul!
    haha
    puss

    SvaraRadera