måndag 20 april 2009

Lite har hänt sedan sist...

Jag har slutat på kören och så har jag ju flyttat. Det kändes trist att få lov att sluta på Fria Röster men det behövdes eftersom jag inte hittade något definitivt hem att sova i på torsdagskvällarna fram till i mitten av maj. Dessutom så kunde jag inte vara med på en konsert i Nynäshamn som en tribut till Georg Riedel med olika orsaker.

Flytten var ganska smärtfri. Vi åkte och hämtade flyttbilen vid åtta på morgonen och sen väntade vi på min vän Fredrik och hans vän Daniel. Sedan var det bara att sätta igång. Det var tur att vi fick hjälp av killarna för annars skulle vi troligen hålla på fortfarande. Samtidigt som Emelie och jag bar upp saker till lägenheten så forslade de in saker till källaren. Vi behövde bara åka två gånger och den andra gången var flyttbilen inte ens halvfull. Det är tur att vi har kastat massor med skit innan de två senaste flyttarna så att vi slipper ha så mycket saker hemma. Förr i tiden såg vårt hem förjävligt ut med alla småprylar överallt, nu har vi lyckats ganska bra med att ha en mer minimalistisk inredning.


Igår gjorde vi klart mitt rum och jag tänkte lägga ut några bilder. Rummet är ganska rörigt fortfarande men man kan ju ändå se hur det ser ut :)



Den här veckan har vi studievecka med inriktning på högskolestudier kan man säga. Vi har storföreläsningar och så läser vi en bok på ca 230 sidor och ska sedan ha tenta på fredag. Jag tycker det är lite spännande att arbeta på nya sätt och det gör ju ingenting att ämnet intresserar mig ganska mycket: Utvecklingens drivkrafter – om fattigdom, rikedom och rättvisa i världen. Dagen började bra. Jag gick upp en halvtimme tidigare för att hinna med pendeln som skulle vara framme i Handen en kvart innan jag började. Problemet var att det tåget var försenat mer än 15 minuter. Så jag kom försent ändå. Var på föreläsning med den farbror som skrivit boken vi håller på och läser, han var så söt. En glad vithårig gubbe som skojade till det lite här och var. Efter föreläsningen, som varade i två timmar, gick jag till centrum och handlade leggings och lunch. Därefter åkte jag hem igen och här sitter jag nu med solen, som skiner in genom mitt fönster, i ryggen.

Det är dags att börja hårdplugga även om jag gjorde lite på tåget. Puss på fingret!

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att du slutade på Fria Röster! Du som är duktig och verkligen KAN sjunga! :/

    SvaraRadera