söndag 2 januari 2011

I gave you all I had, you tossed it in the trash


Jisses, vad hela julfaderullan gick fort. Nu helt plötsligt är allt över, allt som man har stressat upp sig för och förberett i en hel månad. Jag antar att det är så julen är när man är vuxen.

Min jul var underbar trots en fördjävlig och tolv timmar (20-04 + 10-14) lång resa ned till Malmö dagen innan julafton. Jag var mest lugn av alla under hela bilresan, tror jag. Jag rekommenderar inte att åka bil långt när det råder vädervarning klass två just där du åker.. Vi kom hem till Pinnens syster och familj en timme innan Kalle Anka började och vi var rejält slitna eftersom vi sov på ett motell i Ljungby bara mellan klockan halv fem och och nio på julaftonsmorgonen.
Väl i Malmö tittade vi som sagt på Kalle, åt julmiddag, duschade, öppnade julklappar och bara myste/mös. Vi gick och la oss tio på kvällen allihop eftersom vi var så slutkörda. De resterande dagarna i Malmö gick åt till shopping med Rebecca och Emelie och födelsedagsfirande av mamma på Elysée. Vi kom aldrig iväg till Köpenhamn eftersom männen i familjerna fick magsjuka respektive influensa under julhelgen. Hemresan gick mycket bättre och tog bara åtta timmar till skillnad mot tolv som på ditresan.

Nyårsafton spenderades hemma hos Mathilda med middag och mys tillsammans med Cecilia, Emelie, Kim och Sanna. Strax innan tolv fick vi tag i en taxi och åkte in till Slussen, dit vi kom fem i tolv. Vi fick uppleva tolvslaget tillsammans med tusentals människor, fartygstutor, kanoner, fyrverkerier och nyöppnad Moët. Det var helt magiskt, även om det var snöstorm. Haha! Vi avslutade natten på Debaser Slussen och hade jätteroligt. När klubben stängde gick vi till Kungsträdgården (i kylan och snökaoset!) och väntade på bussen som aldrig kom, eller till slut gjorde den det.
Dagen efter vaknade vi upp och ganska snart åkte jag och Emelie iväg till Centralen för att träffa vår storasyster Therese som vi inte träffat sedan midsommar. Därefter åkte jag, Emelie och Mathilda mot Haninge och Cecilia för att ha bakisjäs/filmkväll. Vi åt tacos, skrattade och tittade på Sex & the City.
Sedan har jag inte gjort så mycket mer under dessa två veckor. Jo, min iPhone har i och för sig börjat fungera och det är jag väldigt glad för. Tänk att nästan allt kan få plats i en liten låda! :)

Jag har tänkt på en sak ikväll - jag vill börja spela gitarr och sjunga mer seriöst, kanske hitta några som också spelar instrument och sjunger och bara jamma ibland. Jag vill liksom sjunga och spela tillsammans med likasinnade. :)

Snart ska jag sova, men jag ska sjunga lite till först.
Godnatt till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar