fredag 14 januari 2011

As the winter winds litter London with lonely hearts

Oj oj oj vilken pangkväll jag har haft! Mer om det senare.
Jag har jobbat min första vecka som heltidsanställd på förskolan. Är jag trött? Ja, tänka sig... Men om man tänker på hur mycket jag jobbade innan jul så har jag i princip förberett mig i flera veckor på att jobba 8 timmar om dagen, haha. Veckan flöt på bra och jag gillar faktiskt mina nya tider, eller i alla fall ganska mycket. :) Jag tycker fortfarande otroligt mycket om kollegorna jag har uppe hos oss och jag trivs mycket bra med våra barn. De är för underbara! Jag var väldigt skeptisk till att börja jobba i måndags. Jag hade inte alls lust att gå dit på grund av olika saker på arbetsplatsen, men så fort barnaskaran rasade in kände jag meningen med mitt jobb komma smygande tillbaka.

Nu ikväll har jag haft skaldjursafton med min mamma. Egentligen skulle jag vara helt ensam ikväll och inatt eftersom Emelie jobbar, men mamma måste jobba även imorgon så hon måste stanna hemma med mysiga lilla jag. Jag hade bestämt att ha skaldjursmiddag med mig själv, men tänk så trevligt det blev med lite sällskap. :) Jag bjöd mamma på middagen och mamma köpte en flaska vitt som vi delade på. Helt klart en av de mysigaste fredagarna på väldigt länge!

Nu ska jag väl hitta på något, kanske glo på dumburken - jag får se...
Puss & kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar