måndag 2 augusti 2010

"Idag är jag helt söndersargad!"

Förra veckan, och speciellt helgen, var otroligt bra. I veckan tog vi bara det lugnt i Trosa med mamma, sedan på fredagen kom nästan alla brudar ner. Vi åt gott, spelade Bubblan och körde Jag-har-aldrig (som man oftast gör när man dricker), promenerade ned till vattnet i halvstormen och blev så taggade när vi skulle sova i tältet inför lördagen, att vi fick lov att sätta oss upp.
På lördagen cyklade vi in till Trosa, åt lunch på ett café och handlade mat inför kvällens grillning. Senare på eftermiddagen slöt Cecilia upp och vi började fixa med maten. Vi fixade även till oss själva och började därefter förtära alkoholhaltiga drycker. Skratt, allvar och stoj i några timmar och sedan fick vi skjuts i två omgångar in till Trosa city (haha!) av min kära mamma. Hon är underbart snäll den kvinnan!
Vi gick till bankomaten och hämtade pengar för att sedan spendera kvällen på Tullhuset. Det var inte så värst mycket folk, även om alla nästan var av det manliga könet till min förtjusning. Vi dansade fram till strax innan två, då stället stängde och sedan tog vi oss hem i en taxi, alla sex tjejer på samma gång, efter några tråkiga incidenter.
Söndagen flöt på med besök från mammas killes syrra samt man. Vi åt grillad pepparbiff, potatisgratäng och sallad. Sicken underbar bakisdag, även om det inte alls var roligt att åka bil hem.
Idag var jag hos shrinken i Haninge och det var väldigt skönt att träffa henne eftersom det har hänt en massa saker. Jag håller på och läser Denise Rudbergs alla böcker, jag har tre eller fyra kvar som jag ska läsa under de två veckorna på Kreta.

På lördag åker vi ju dit och det känns smått surrealistiskt. Sist vi åkte i två veckor, 2008, var jag ju väldigt sjuk i körtelfeber, då jag låg på sjukhus i fyra dygn och bara kunde vara i solen dagen innan vi åkte hem. Så sjukt ovärd semester! Men i år ska det fasen bli andra bullar. Jag ska ta det lugnt och inte göra så mycket annat än att sola, läsa böcker, äta god mat och dricka fabulösa drinkar. Haha! Gud så flott.


Nu ska jag sova, kram på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar