onsdag 25 augusti 2010

So I waste my time and I burn my mind

Nu har jag jobbat i tre dagar och det börjar faktiskt kännas okej. Fast för var dag som går så saknar jag att känna mig utvilad, men det kommer väl det också - det tar ju faktiskt att tag att ställa om stressfaktorn från vågskvalp och solstolsläge till barnskrik och konstant sysselsättning.


Imorgon är det personalfest för alla åtta förskolor inom Stadions förskoleenhet, det ska bli roligt att träffa de många olika människor jag har jobbat med det senaste halvåret. Därefter ska vi nog ta en drink någonstans. Och på fredag, vad ska jag göra då kan man tro? Jo, jag ska gå ut på Sommar! med mina älskade vänner. Man kan säga att jag verkligen inte låter min kropp återhämta sig, så himla dumt... Men jag har fått höra att man bara är ung en gång. På lördag ska jag bakisjäsa hela dagen med thaimat, film och soffhäng med täcket och kuddarna i högsta hugg.

Det var meningen att jag skulle träna pilates ikväll, men jag orkar verkligen inte. Jag har gäspat från det att jag kom hem vid halv fem. Dock promenerar jag till och från jobbet nu när det ännu inte är snö och drivis utomhus, det är ju lite motion i alla fall (försöker jag intala mig själv). Eftert denna helg har jag tänkt att köpa ett prova-på-kort på Friskis som gäller under en månad, bara för att komma i gång. Jag har ingen anledning alls att inte ta mig bort till anläggningen som ligger 100 meter hemifrån. Nej, från och med i höst ska det bli ordning på torpet, dock får det inte utvecklas till något sjukligt, som det har gjort förut... Jag ska göra allt jag kan för att det inte ska bli något knas den här gången.


Nu ska jag kasta mig i bingen, för imorgon vill jag ha riktigt roligt med mina kollegor.

Puss & kram från Nathalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar