söndag 25 juli 2010

Sommaren är kort, känns det som..

Jaha, vad har hänt sedan sist jag skrev? Jo, jag har tagit det lugnt; solat på ett ökenliknande Gärdet om dagarna, sett på film om kvällarna, planerat lite inför resan om två veckor - däribland tagit upp resväskan och börjat tänka på vad som behövs under de två veckor som vi ska vara borta, shoppat lite, väntat på två leveranser från H&M som ska ha kommit redan förra veckan och därför behövt maila folk, umgåtts med vänner, partajat på Sommar! som vanligt, bakisjäst med thaimat och komedi samt powerwalkat med Sanna på Gärdet. Dock känner jag mig otroligt rastlös, det känns inte som att jag gör något väsentligt med min semester. Alla dessa krav man har på sig själv...

De senaste månaderna har jag kommit till insikt med en ganska viktigt sak, i alla fall för mig, och det är att jag inte är samma person som för ett år sedan - inte ens som för ett halvår sedan. Det är läskigt, men ändå fascinerande att se denna förändring hos sig själv. Idag skulle jag aldrig reagera och agera på samma sätt som jag hade gjort och gjorde för ett år sedan.
Under vissa perioder har jag helt plötsligt fått dåligt samvete över den skada jag åsamkat vissa personer i min närhet. Då är det viktigt att kunna se tillbaka på saker jag gjort och sagt och stolt kunna tänka att "det där var jag för ett år sedan, idag är jag en helt annan och förbättrad version av mig själv". Jag har fått höra att jag är mer målmedveten än förr och att jag vågar stå upp för mig själv, mina åsikter. Jag tror jag håller på att bli vuxen.
Jag har till stor del min terapeut att tacka för detta framsteg, även om det var jag själv som plötsligt en dag kom till insikt med just det här då jag satt med musik i öronen under en tågresa. Jag är stolt över mig själv. :)

På onsdag åker jag och Emelie ner till Trosa där mamma redan befinner sig. På fredag kommer sedan Sanna, Kim och Mathilda dit. Det ska bli så himla roligt! Jag hoppas att vädret blir finare tills dess, så att vi kan göra Trosa och ha det skitbra. Vi kan ju ha det skitbra ändå, men det är roligare att tälta om det inte regnar och blåser, haha. Mamma ska ta upp tältet imorgon och se om det har möglat, vi packade ned det som hastigast på Hultsfredsfestivalen förra året då det regnade i princip hela veckan. Jag hoppas på att det är mögelfritt och helt så att vi slipper köpa ett nytt tält.


Ciao ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar