måndag 15 mars 2010

Hey guys!

Jag gillar Anna Bergendahls "This is my life". Jag skäms faktiskt lite, även om jag inte borde göra det. Jag tror att jag gör det eftersom den är lätt att spela på gitarren och att sjunga. Jaja.
Helgen spenderades hemma hos Mathilda med släktfika, förfest, Ace och bakisjäs. Söndagen var inte lika mycket "ätig" som bakissöndagarna annars brukar vara. Vi tog oss ut till Norr Mälsarstrand och gick en promenad i solskenet, även om det blåste ganska mycket och jag höll på att ramla åt helvete några gånger. En ganska produktiv söndag om jag får säga det själv.
Imorse åkte jag direkt till jobbet därifrån, till en kort arbetsdag. Efter jobbet åkte jag hem och pysslade lite med en present som mamma ska få på Mors Dag, eller helt enkelt när den är färdig.
Just nu sitter jag och tittar på "Saltön" - herregud vad jag saknar våren och sommaren. Gå på stan i bara kofta utan att frysa ihjäl, gå i Converse på sopade gator, bära solglasögon, äta picknick på Skinnarviksberget i solnedgången, sitta på uteserveringar, gå hem från krogen med skorna i ena handen och väskan i den andra, promenader i ett blomstrande Stockholm, dingla med benen över kajkanten på Balsieholmen eller Strandvägen. Våren och sommaren år 2010 kommer att bli något att räkna med, det känner jag på mig.

Toodles! :)

1 kommentar:

  1. Åååååhhh vad sugen jag blev på värme nuu! Skinnarviksberget var så mysigt jaa-aa

    Förresten vad roligt det var i lördags!

    PÖSS

    SvaraRadera