måndag 12 april 2010

The must-have-moments

Hejsan svejsan!
Idag har det äntligen varit en bra dag. Den började hemma med mamma som sällskap, även till jobbet där vi skiljdes åt utanför personaldörren. Dagen på jobbet var väldigt kort eftersom jag slutade klockan ett. Påväg från förskolan till bussen, där jag skulle möta Emelie och mamma, började solen att skina. Vi åkte in till stan, var på banken, hämtade massvis med resekataloger, fikade på Wayne's i Mio-butiken.
Därefter gick vi till H&M på Hötan och köpte nya skor till mig, vanliga mörkgrå tygskor. Vi hade tänkt att gå i solen, men då blev det molnigt. Så vi åkte hem, vilade lite, åt kvällsmat och för ett tag sedan kom vi hem från en solig kvällspromenad som sträckte sig till Strandvägen och tillbaka. Vi satt där på en parkbänk i solen och bara myste. Och tänka sig, jag hade bara mammas fleecetröja och min rosa halsduk på mig och frös inte. Hihi, våren är här! Denna eftermiddag och kväll vill jag ska vara för alltid.



I sommar tänker jag spontanåka iväg utomlands, min syster tar jag med mig. Vi funderar på att ta någon restresa i förhoppningsvis två veckor. Det har jag att se fram emot.

Jag har egentligen ganska mycket att se fram emot denna vår och sommar:
- Helger (och veckor i sommar) i Trosa
- Tid spenderad med vänner
- Jag har ett jobb som jag trivs med och kollegor som har förståelse och bryr sig
- Midsommar i Göteborg (förhoppningsvis!)
- Vår- och sommardagar spenderade ute i solen
- After work på uteserveringar
- Spontanresa någonstans i Europa
- Parkmys med gitarrer, mat och god dricka
- Relativt ledig sommar
- Promenader i varmt sommarregn
- Tid att spendera med min mamma

Allt detta måste jag försöka tänka på när jag mår så dåligt som jag har gjort den senaste tiden. Mina nära och kära påminna mig om alla dessa bra saker om jag faller ned i den negativa spiralen igen. Jag vill aldrig mer må så dåligt, men man vet ju aldrig.

Kram på er, kära vänner. :)

Och My, snart vill jag komma till Haninge och ha en helkväll så att vi kan ta igen missad tid. (Och jag kan få mitt paket, hihihi!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar