onsdag 13 maj 2009

vilken dag...

Usch vilken hemsk dag det här har varit. Det började med att tåget var försenat ca 20 minuter, sedan kom jag till skolan och hann då inte plugga det jag skulle eftersom jag kom försent. Sen hade jag iallafall kul när jag och Elin hade vårt ledarskap på idrotten - gymnastik blev det! Vi körde matta, plint, lite friståendepositioner och styrka. Jag måste säga att jag är väldigt ringrostig efter jag inte har gympat på ca 6 år, men jag kunde dock stå på händer och göra kullerbyttor fortfarande haha. Folket och läraren verkade nöjda efteråt och då lyckades vi ju.

Sedan efter idrotten så vet jag inte vad som hände, humöret bara skönk som en sten i vattnet. Jag satt bara och stirrade på mattelektionen som var väldigt viktig, vi gick igenom övningstal till nationella på fredag. När jag kom hem satte jag mig framför tvn och skulle sedan sova i soffan - då ringde mamma. Jag försökte igen. Efter tio minuter i halvsömn vaknar jag av att min kära lillasyster Emelie ringer på ringklockan eftersom jag råkat sätta på spärren på dörren (per automatik) så att hon inte kom in. Då blev jag ännu mer arg. Sedan sov jag lätt i en kvart kanske, gjorde 20 minuter pilates och nu sitter jag här.

Nu ska jag kolla på Adaktusson från igår som handlade om en kille som gått ur en svensk nynazistgrupp och ska berätta om förhållandena inne i "sekten" och varna folket, även om han vet att han kommer drabbas negativt av det. Mitt examenstal i svenska c ska handla om att man ska göra som man känner och stå för det man tycker för att hjälpa andra.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar