söndag 27 mars 2011

The baby's gonna have your smile for sure

Haha, hej! Bättre sent än aldrig som det fina talesättet säger. Jag har inte haft någon som helst lust eller vilja att blogga under nästan en månad nu, det har inte varit min högsta prioritet direkt.

De senaste tre månaderna har träning nästan stått överst på min lista. Sedan i slutet av december har jag tränat fyra gånger i veckan och jag ser fram emot våren och sommaren då jag och Emelie ska börja med powerwalks och löpning. Det som vi har tränat hittils är spinning. Den senaste månaden har vi dansat Zumba och så styrketränar jag alla fyra gånger i veckan som vi/jag tränar. Zumba är så jäkla roligt, även om jag vet att det är en mainstreamgrej just nu. Jag har aldrig skakat rumpa så mycket som jag göra nu om kvällarna i vardagsrummet.
Det som är mycket givande med den regelbundna träningen är lyckorusen man känner efteråt, men nu ser jag dessutom förändringarna på kroppen och känner skillnad genom att kläderna inte längre sitter som de brukade göra. Sedan i november och fram till nu har jag minskat 8,5 cm i midjan och dessutom skaffat mig fyra magrutor, det ni! Haha, det är så töntigt att jag blir glad över en sådan sak.

För dig som inte vet så ska jag, Emelie och Mathilda åka till Rhodos den 6e augusti och stannar i två veckor. Hotellet som vi ska bo på heter Kalithea Horizon Royal och är ett 4+-stjärnigt hotell med All inclusive. Detta passar oss som handen i handsken eftersom vi för det mesta bara ska slappa, äta gott och lapa sol. Vi kommer alla att behöva den uppladdningen innan jobbhösten börjar igen..
Jag ska stanna ytterligare en termin på förskolan Liten Blir Stor, det ser jag fram emot eftersom jag ska jobba mycket tillsammans med Martina som jag trivs så otroligt bra med. Hon är min extramamma och även min vän. Vi kompletterar varandra på ett väldigt bra sätt, helt otroligt faktiskt. :)

Nu är det bingen som gäller! Kram & hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar